Kieszonki z papieru ryżowego ze szpinakiem, marchewką i fasolką gotowane na parze .

W kalendarzu zima, za oknem wiosna, więc danie także bardziej wiosenne, za sprawą zielonych warzyw, które zdominowały na chwilę moją kuchnię  🙂 .

Jakiś czas temu kupiłam papier ryżowy i długo zastanawiałam się co z nim zrobić. Od razu wykluczyłam standardowe sajgonki, chciałam zrobić coś innego i zaskakującego. Szukając inspiracji przeglądałam różne portale kulinarne i natknęłam się na ten przepis.
Oczywiście zmieniłam go nieco, natomiast był on dla mnie ogromną inspiracją.
Moje kieszonki nadziałam baby szpinakiem, fasolką szparagową i marchewką.  Żeby nie było mdło do farszu dodałam także odrobinę sera feta, który świetnie podkreślił smak szpinaku
i dodał ostrości całemu daniu.
Wszystko oczywiście maksymalnie zdrowo i kolorowo  🙂 .

kiszonki1

Przepis na KIESZONKI Z PAPIERU RYŻOWEGO ZE SZPINAKIEM, MARCHEWKĄ I FASOLKĄ.

Składniki ( na 5 kieszonek) :

5 płatów papieru ryżowego
2 paczki świeżego szpinaku ( lub mrożony „brykiet”, nie rozdrobiony ! )
2 marchewki
garść mrożonej zielonej fasolki szparagowej
1/3 kostki sera feta
1 mały ząbek czosnku / czosnek granulowany
sos sojowy
sok z cytryny
pietruszka, papryka ostra, chilli

Sposób przygotowania:

Marchewkę (pokrojoną w kostkę ) oraz fasolkę szparagową ugotować na parze i odstawić
do wystygnięcia. Liście szpinaku dokładnie umyć i osuszyć , gotować na parze 3-4 minuty. Ugotowane warzywa przełożyć do garnka, dodać czosnek, sos sojowy ( do smaku ) i resztę przypraw , dusić około 10 minut, tak aby wszystkie warzywa dobrze zmieszały się ze sobą.
Do ciepłego farszu dodać drobno pokrojony ser feta. Wszystko dokładnie wymieszać , tak aby ser „skleił” się z warzywami i aby powstała lekko kremowa masa. Płaty papieru ryżowego namaczać około minutę w ciepłej wodzie. Następnie nałożyć letni farsz  i złożyć arkusz w ‚kieszonkę’.
Tak przygotowane paczuszki gotować na parze około 5 minut. Ciepłe kieszonki posypać prażonym sezamem i sosem sojowym.
Podawać ciepłe !
Enjoy! 🙂

kiszeonki2

kieszonka 5

kiszonka3

widelec

One thought on “Kieszonki z papieru ryżowego ze szpinakiem, marchewką i fasolką gotowane na parze .

Skomentuj

